Monday, August 31, 2009

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

31082009 - dah 52 thn negara kita merdeka... diharapkan pemikiran rakyat Malaysia juga akan terus merdeka seiring dengan kemerdekaan Malaysia... aku juga mengharapkan akn terus merdeka x kira dr segi apa pown, yg akan membawa kebaikan dan kebahagiaan di dunia dan di akhirat... Hari ni aku mandikn Perd, sepatutnya kena mndikn 2 minggu lg... tp aku rasa Perd dh perlu dimandikan... kesian tol, kesejukan dia... bila dh dimndikan bru lh nmpk yg Perd ni sgt kurus, owner dlu ckp mak Perd x nk kasi dia minum susu... so, misi aku dh bermula skrg utk m'chubbykn Perd... mula2 nk mndikn Perd, aku cuak jugak, takut dia cakar... so aku panggil anak buah aku tlg aku... hehehehe... hbs mndi n syampoo semua, cover Perd dgn tuala, lap bdn dia yg kesejukan tuh... then, aku ambik hair drier yg aku beli hr tuh nk keringkn bdn Perd... yea, Perd dh wangi... selesai!

Perd sgt2 pandai, dia ken n ber pon dlm toilet pasir yg aku sediakn dlm cage dia... aku dh bg RC n susu kat dia, hrp2 kena la dgn tekak dia... vita pon dh bg smlm... lps tu aku bg ubat cacing, mula2 dia ssh jugak nk mkn... lastly dapat jugak aku bg w'pown sikit... hehehehe... hr ni aku nk lepas Perd dlm rmh je, biar dia bebas skit, sementelah aku cuti n ada kat rmh... senyap je dia... klu tidak, dlm cage asyik mengiau je suh kuarkan.. happy la tuh dok kat luar... nnti petang kita kuar maen2 kat luar plk ye Perd...

Lagi satu, ikan yg aku beli hr tuh dh beranak, byk ekor la jugak... syoknya... tp kesian kat si ibunya sebab tersepit celah batu n mati... kesian anak2 dia, bru lahir dh jd anak yatim.... ishk ishk ishk...

ikan guppy yg colourful... beranak byk lg ek...

anak buah aku tgh kusyuk tgk ikan laga aka maya karin... ops! ikan karin



0 comments: