Sunday, September 27, 2009

msk keje dah... malasnya...

aaarrrrrrgh... malasnya... hr ni dh masuk keje dah... tersangat la malas... almaklum la, seminggu cuti mentekedaqah je kejanya... sampai lab je, trus bersih lab, sapu2 sampah n cuci sawang... berhabuk sgt, seminggu tinggal cuti raya... raya kali ni x byk jln2 sgt pown... dok umah je, adik beradik je byk dtg, so x sempat nk kuar jln2 sgt... kat rumah lak, x de anak dara, so aku kena la tlg2 apa yg patut... cuma kuar raya rmh2 jiran sblh rumah.. itu je.. ptg raya ketiga, member2 aku dtg beraya rumah, Rahim, Zakuan n Apit luc.. mak aku wat lontong... huhuhu... lps tu diaorg ajak aku g penang, jln2 sana.. xtvt biasa tiap2 kali cuti panjang... aku OK ja... so aku bersiap lah n ikut diaorg... cuma Apit luc ja x ikut sbb dia ada komitmen lain... kuar dr rmh kul 6 ptg n smpai Penang dh malam... 1st skali g cari tempat tido dlu sbb x nak jd macm dolu2, slalu ja full.. kali ni pon byk yg full jugak, so kami g motel yg slalu g dlu.. nasib baik ada kosong... murah2 n slesa... share lak 3 org.. OK la tu.. just nk bermalam jap je... lps tu kuar g psr mlm batu feringhi.. sini la tmpat wajib kami slalu g cuci mata bila dah ada kat penang waktu malam... cuci mata apanya, tgk brg2 besh.. cantik2 n murah2. DVD pun murah... kali ni aku sgt berkenan tgk talam marmar, lawa sgt, tp x beli pown sbb dh lps raya, wat pa nk beli, klu sblm raya blh jugak aku guna hidang utk raya.. hahaha... laen kali lh dtg cari laen... sempat jugak beli dua tiga dvd yg series punya... gigih kan, yg dolu2 beli pon x tertengok lg... hahahaha... lps puas jln2 g mkn kat kedai nasi kandar area2 situ... kedaqah lagii... hahahahha... lps mkn, blk motel, tidoooooooo... ZzZzZzZzzzzz.... pagi2 besok bgn awal2 siap2, g bfast n trus blk rumah...

Raya ke-5 lak, Apit Lubok ajak teman g knduri kawan dia kawen kat aloq setaq... kat simpang 4... aku lak free, OK ja... sblm g knduri, singgah rumah Rahim jap, beraya... dpt makn nasi impit dgn rendang sarawak mak dia... sodapppp... family Rahim ada bela kucing yg sgt comel... aku sangat2 terpikat dgn BOBO... x igt ar jantan ke betina ntah... mcm maincoon pon ada.. bdn lak corak2 lebih kurang bengal... mix apa la kucing ni kan.. comel sesangat... mcm nk angkut bwk balk jeee..... hehehehehhe...

Bobo sedang ready nk belayar...

comel kan???

corak bdn Bobo yg sgt cantik... suka la...

hbs beraya rmh Rahim, g kedai pets jap tgk kucing yg aku terpikat dlu sblum raya... mix maincoon dgn DLH kot... amat comel... masa tu aku tnya toke, dia blh bg dlm rm350... kali ni aku tnya psl kucing tu, rupanya dh dibeli org... sayangnya... kesian lak aku tgk kucing2 kat kedai pet ni, x terjaga sgt... byk yg comot2... bila aku tnya pekerja kat situ, diaorg cakap x de masa nk jaga... hr tu jugak ada kucing baru yg baru sampai... sgt2 comel jugak... maybe dlm 4-5 bulan usia dia... nampak mcm domestic biasa, tp bulu dia sgt2 panjang,
cuma x kembang je... sepoi2 bahasa je bulu dia bila ditiup angin kipas... aku sempat dukung jap, sgt kejap dan mantap bdn dia... aku tgk byk sgt telor kutu... kesian dia... cepat2 la taruk frontliner ye...

Habis cuci mata kat situ, trus g knduri... wahhh, lauk pauknya enak2 skali ya.. byk jenis plk tu.. katanya ambik catering Hj Ramli kat Simpang 4 tu... dua jam jugak la kat rmh kenduri, lama aku dok menunggu Apit sembang dgn kawan2 dia... dlm pkl 5, bru gerak dr situ, g solat n jln2 cr kedai pets lagi... hahahaha... satu kedai tu jual 3 ekor je kucing.. smuanya rm2500... blh la kan... lps tu g cari satu kedai lg seperti yg ditunjuk jln oleh pekerja kat kdai pets td, tp x jumpa la... hahahaha... last2 trus blk sbb x nak smpai rumah lewat sgt... singgah jap kat KFC melantak dulu... huhuhuhu...


p/s: ada family baru la... nnti aku msk dlm next n3 ya...


1 comments:

afif said...

tudia..masuk2 keja teruih update blog..haha..apa2 pon thank teman g mkn kenduri n sori lama tunggu aku menyembang ngan kwn2 aku..maklumla..dah 7 taun xjumpa kan..