Monday, July 12, 2010

bunga naga jawapannya..

hmmm, tnet problem lg kat rumah...
nak update kat opis x sempat, makanya hari ni baru berpeluang...
itupun stlh tnet kat rmh dh OK...

skrg smua dh tahu kan jwpn n3 sblm ni...
pandai tedi teka bunga hidup... nampak mcm plastik kan???
aku agak teruja bila pertama kali melihat depan mata bunga naga ini...
selalunya hanya tgk pokok n buah dia je...
dengan saiznya yg sebesar kepala budak, cantikkk sgt!
kata tukang kebun, bunga naga ini akan kecut @ kuncup menjelang tghari...

byk jugak pokok naga yg ditanam, cantik sekali aku tgk bunga2 ini kembang mekar

selepas habes tempoh berkembang, maka bunga2 naga ini akan kecut @ kuncup...

kemudian membentuk buah naga...

disebabkan pokok naga ini belum menghasilkn buah yg sudah masak,
makanya en. gugle m'bantu mencari gmbrnya...

rupa buah naga stlh masak... meqah menyala...
(src - http://www.kaskus.us/showthread.php?t=3755929&page=2)

 buah naga yg sudah sedia dimakan...
(src - http://myhobbyblogs.com/food/2007/11/14/segarnya-buah-naga-merah/)

hmmm, sedap kan??? buah naga ada isi purple @ puteh...
sedap dimakan begitu saja... lagi2 lps kuar dr peti ais...
ada juga yg buat jus... hehehe

sekian n3 agro farm kali ini... hehehe
...

2 comments:

Misz Pinkie Winkie said...

sedapnyaaa.
tengok kaler dia sangat menarikkkk.

en. AMD said...

mmg sedap pon lin...
prnh mkn x?