Tuesday, February 01, 2011

timang cucu...

kelam kabut aku pagi semalam bila tiba2 mak jerit kucing aku beranak...
aku dh la penakut bab2 beranak ni, tp terpaksa jugak beranikan diri g tgk...
tup2 dh dua ekor kuar warna gelap... igtkn dua ekor tu je la...
aku biarkn je Koyla, x nak kacau dia... kemudian nampak pulak warna cerah kuar...
aku dh mula gelabah, tp aku buat2 x pandang je la, dlm hati takut nk mampos...
aku g bgtau mak, mak kata biarkn dia... jgn kacau...

lama jap, aku g tgk blk, qupanya dh jadi 4... yg ke 4 pon warna cerah...
wahhhh, sakan jugak Koyla, 4 ekor dia beranak...
aku pon biarlah Koyla dgn anak2 dia, tgk dr jauh je...
sejam kemudian aku g tgk blk, Koyla dh bgn dr tmpt dia...
dia dtg kat aku, aku usap2 dia jap, dia dh x tentu arah blk,
dia g kat litter, igtkn nk u'uuh, lama dia teran...
aku dh pelik, nk beranak lg ke minah ni?
dia kuar litter, tgk2 ank dh tergantung kat blkg dia, warna cerah...
tp Koyla still jln2 n dia x jilat anak tu smpai la ank tu jatuh ke lantai...
si Koyla dh pegi dekat anak2 yg laen...
aku panggil Koyla dtg jilat anak dia, tp dh terlambat, aku tgk anak tu dh kaku... sayang sangat... 


aku igt dh hbs kat situ... qupanya x lama kemudian kuar lg,
si Koyla buat benda yg sama, dia bgn n berjalan, 
tp kali ni nasib baik anak tu dh kuar habis dan berbunyi... warna gelap jugak...
mslhnya Koyla x hirau dia, dia x jilat n dia biar anak tu kat tmpt lain..
dia leka dgn anak2 dia yg 4 awal je.. aku dh panik, takut anak yg last tu mati jugak... aku angkat anak tu letak dekat dia... moga2 dia prihatin...
nasib baik OK... lama jap, anak2 tu dh mula gerak sakan kat ibu dia..
aku risau tgk dua diantaranya msh x putus tali pusat...
dia msh bersambung dgn ketulan apa ntah... uri ek?
aku takut bnda tu kering n tali pusat tu lilit leher babies...
last2 aku ambik guting potong tali pusat tu... aiyo!! jd pak bidan la kejap..

Alhamdulillah, semuanya dh selamat... anak yg mati tu pon dh selamat aku tanam bersama uri2... moga Koyla dpt jaga anak2 dia dgn baik lps ni...
tahu x sape bapak bdk2 ni?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V
Perd yg gatal itu la... hehehe

yg cerah maybe ikut Perd, yg gelap x pure black, ade line jugak...
ada ekor kontot n ada ekor panjang... huhuhu

tamatlah sudah ceritera pengalaman menyambut cucu sulung... hehehe

6 comments:

sI tEDI said...

nyum!!nyum!! nyum!!!

Tahniah!! =))

red gurl said...

best 2...tahniah laaa

cikPija said...

congrate..best nyer hehe

keen said...

COMEY..COMEY...AKHIRNYA DAPT GAK AMD CUCU ...TAHNIAH...

en. AMD said...

THANKS All... mmg dh lama tingin nk timang cucu... moga2 semua sihat n membesar bagai johan lepas ni...

ADdiEN's WorLD said...

Wow ... nak sekor ...