Monday, July 27, 2009

dusun...

Sabtu lepas abg aku no 3 blk kg, jadi mak aku suh la g ambik buah2 kat blkg rumah utk abg aku bwk blk... thn ni, buah2 kat blkg rumah aku menjadi2 skit... so, blh la nk mkn utk keluarga dan jiran2... dh x perlu nk beli kat kedai lg... buah durian dh hbs... tgl buah2 lain jerk... aku dgn malasnya, terpaksa la ikut jugak pergi blkg rmh amik buah...

pokok cempedak... tunggu masa untuk 'luruh'... sebelum 'luruh', kami kait dulu...

buah cempedak yg jatuh mcm nangka busuk... setelah dijolok dgn galah...

abg aku tgh kait buah 'dokong'... buah 'dokong' sespecies buah 'langsat'... aku n mak aku jd tukang kutip buah...

buah 'dokong'...

buah 'dokong' yang manissssss sekali....

pokok manggis... ada sarang tebuan tanah... x brani nk ambil byk...

sikit je buah manggis yg dpt diambil...

balik dr belakang rmh, abg ipar aku dah amik buah 'mok tan' aka rambutan kat dpn rmh...

buah 'mok tan' aka rambutan yg merah menyala... manissss sekali...

3 comments:

-ajeem- said...

wahhhhh..syedapya buah-buahan..x ajak kami mai makan buah ka????hihihi dengan x malunya aku offer diri....

en. AMD said...

meh leeeee... cepat! cepat! dh penghujung musim buah nih... hehe

muna said...

nak cempedakkkkkkkkkkkk, wuwuwuwu