Sunday, July 12, 2009

...aku pasti datang...

hai semua... lama x update kan... sampai dh lupa pwd nk msk blog.. huhu... harap2 lepas ni proses peng'update' ni akan trus berterusan... bukannya apa, sebelum ni keadaan dan masa tidak mengizinkan membuatkn blog ni trus tergendala... tp x pe, byk jugak bhn yg aku nk letak lps ni... dh simpan awal2 lagi...

skrg ni, bila time blk keje je, aku mesti toleh kanan, toleh kiri... byk btl gerai buah kat tepi2 jln... al-maklumlah skrg kan musim buah2an... lagi2 buah durian, byk btl... igt dulu waktu sekolah, tme tu klu x silap darjah 4 atau darjah 5, semua budak2 kna bw buah ke skolah... nak buat jamuan... tp bukannya paksaan tau, hanya sesiapa yg nk wat knduri atau mkn2 kat skolah je... pd sesiapa yg x de buah kat rmh, x jd masalah... maka, bila dh byk sgt buah2an yg dibawa, ada la yg buat pertandingan menggubah atau menghias buah... masing2 tnjuk terer lah... ntah, dh x igt group mana yg menang hr tu...

tp bila dh bsr ni, x slalu ada kat rmh, byk merantau... so x dpt la nk nikmati buah2an tempatan btl2... klu nk, kna beli je kat kdai... mcm thn sdh, masa keje kat klntn, ramai2 kumpul duit beli durian longgok... kmudian bersila ramai2 makan... nasib lah, klu kena buah elok, elok lah... tp thn ni, aku suka sgt2... pergi cari sndiri durian kat dusun... nk mkn byk mana pun boleh... smpai bdn dh jd panas dah... nasib baik x demam...

time blk keje aku toleh kanan toleh kiri bukannya apa, aku terpikat dgn buah 'jentik'... aku sgt suka buah 'jentik' ni... hari tu, dh teringin sgt2, aku singgah beli 2 ikat... balik rmh, apa lagi, trus aku jentik-menjentik la... tp ada yg manis ada yg masam... yg masam tu muda lagi, x masak... tp x pe, asalkn aku dah x kempunan lagi... lama bnor aku x jumpa buah 'jentik' ni...

buah 'jentik' yg belum dijentik...

buah 'jentik' yg dijentik satu persatu...


buah 'jentik' yang sudah siap dijentik...

sedia untuk dimakan...

1 comments:

-mfa- said...

akhirnya ko hapdet gak ek...rindu arr kat ko..katner skang beb??