Tuesday, February 10, 2009

Pulang mencari arah...

10-02-09, SELASA - Pagi ni aku bgn awl, jam 6.00 pagi aku dh bgn, sebab hari ni dah start keje blk setelah 3 hari cuti. Isnin cuti sempena Thaipusam.. apalagi, aku blk kg la jwbnya.. cuti raya cina dgn cuti hari wilayah hr tu aku x blk kg.. lagipon, fikiran tgh x tenteram kat sini.. jd baliklah aku ke kg memikirkan masa depan.. hehehhehehe.. Nasib baik aku dh beli tiket dua hala awl2.. Ateh htr aku ke Puduraya.. aku naik bas Transnasional Double Decker.. Bertolak dari Puduraya pkl 11.30 mlm dan smpai Shahab Perdana pkl 4.30 pagi.. 5 jam je.. masa smpai Shahab pagi2 buta tu, nasib baik aku jumpa kawan masa belajar dulu, Roshihah namanya. Aku panggil dia Sha je.. dia keje kat Kelana Jaya.. kami pon borak la smentara nk tgu bas bandaran jam 6.30 pagi... byk jugak la yg kami borak.. biasa la, dh lama x jumpa... Sha pon dh 'seqoh' dah.. makin lawa...

Sampai rumah pagi tu, rehat2 je... mlepas rindu dekat Nurin.. dia dah x malu2 mcm dulu dah.. dh knal Pak Cik nya... 2 hari kat rumah, aku mmg rehat hbs2.. surf tnet, n makan.. biasa lah, klu dh blk kg, x terkawal lah jawabnya nafsu makan aku.. makan segala bnda.. diet ntah ke mana.. kui kui kui... blk kali ni, rajin plk aku ke pasar, beli brg2 dapur... aku pon sempat msk spagheti yg aku bawa blk dri KL... si Daniel, beriya2 tlg aku msk, tp bila time mkn je, dia x lalu plk.. mgkin x kena selera dgn lidahnya.. hahahaha... Damia plk demam, 2 hari x ke sekolah.. Aku ada jugak citer pasal hajat aku dekat mak n akak aku.. diaorg pon x ada kata apa sgt, ada la nasihat skit2.. semuanya bergantung kat aku.. Pagi Isnin, aku dh bersiap2 nk blk KL..

Perjalanan dari Alor Star ke KL rasa lama sgt. Aku naik bas dari Shahab Perdana pkl 2.45 ptg. Lebih kurang 6 jam jugak le ats bas. Tak mcm mlm aku blk ke kg tiga hari sudah. Sampai Puduraya, terus aku jln kaki ke Masjid Jamek naik LRT.. smpai Wangsa Maju, Ateh pick aku.. blk rumah, Ateh goreng ikan sorang sekor.. kitaorg ratah ikan je malam tu.. kemudian, layan DVD citer 'Wayang' jap.. aku sempat beli kat City Plaza sebelum g Shahab siangnya.. best jugak citernya, tp x sempat tgk sampai hbs sebab DVD stuck2.. jam pon dh pkl 1.00 pagi.. esok2 lah smbung katanya.. ZzZzZZzZ....

0 comments: