Thursday, February 05, 2009

XTVT Hujung Minggu...

02-02-09, ISNIN - Hari ni cuti lagi sempena cuti Hari Wilayah semalam. Besh, dpt cuti... Semalam aku g FINAS, ada Hari Terbuka kat sana... Syah beriya2 ajak aku g, katanya dekat sgt dgn rmh aku tu.. drpd aku x buat apa kat rmh, elok jgk aku g, explore jln area2 sini plk... x ada apa yg besh sgt pun kat sana, ujibakat lakonan, tayangan filem Histeria, Los n Faun & Cicakman 2... yg lain, biasa2 je.. adalah dua tiga kerat artis aku nampak... Afdlin Shauki pun ada... Syah sempat jugak buat pemeriksaan kesihatan percuma kat situ... sebelah FINAS ni adalah Zoo Negara, daripada bangunan kat FINAS tu, aku ada la nampak Zirafah dan binatang2 lain.. teringin plk nk msk tgk.. tapi lain kali lah... x lama aku kat FINAS tu, x sampai sejam pun, lps tu aku blk.. sebelah petangnya kitaorg htr mak Ateh ke Puduraya, nak blk Batu Pahat... geram betul time tu, kasut aku kna 'kebas' masa aku g solat kat surau... Lepas mak Ateh naik bas, kitaorg round jap Sungei Wang... aku sempat jgk beli T-Shirt Baleno... kemudian, kitaorg pun blk...

Hari nie, kitaorg x buat apapun sblh paginya.. mak Ateh ada tinggalkan sambal tumis ikan bilis, SEDAP.. mkn cicah dgn roti... hmmm... lazat sekali.. Petangnya kitaorg g Jusco AU2, Setiawangsa, walaupun ada Jusco kat Wangsa Maju nie, tp nak jugak kitaorg g kat AU2 tu.. hehehhehe.. kat AU2 lagi besaq... 1st skali kitaorg g kdai buku, tgk buku apa yg menarik.. aku tringin sgt nk tgk isi buku Koleksi Hantaran keluaran Alaf 21, tp buku tu berbalut plastik... aku tanya la dekat pembantu kedai tu, if ada yg x berbalut, mamat tu pun g cari... tp yg bengangnya, dia bkn g cari, dia g buat bnda lain.. lama aku tunggu sampai dh 'fed up'... blah je lah jwpnnya... hampeh tol... then, g kdai baju, daripada x de plan nak beli, aku terbeli jgk jacket... hmmm... mengalir lagi duit aku... ahaks... disebabkan x makan apa2 lagi dr pagi, si Adee lapar bangat, so kitaorg decide lah mkn kat Madams Lim.. terkenang memori di Tesco Damansara dulu.. Kenyang... hehehehe... kemudian barulah kitaorg g bahagian barangan dapur.. cari apa yg patut... tentulah bahan2 nak buat spagheti.. mlm ni kitaorg decide nk masak spagheti.. lama jugak kami kat Jusco ni, dari pkl 3 smpai pkl 7 baru blk... hehehehhe...

Malamnya, kat rumah, apa lagi... sesi memasak spagheti la... kami msk ikut resepi Ateh + resepi yg aku dpt dr Rahim... slalunya Ateh guna Prego je, tp kali ni dia nk cuba guna Kimball lak, perisa mushroom + daging... hasilnya... amat memuaskan.. habis licin.. sedap sgt.. rugi ngkorang x dpt rasa.. tgk lah gmbar spagheti yg kitaorg buat nih, kasi terliur sikit.. hehehhe... hbs mkn, kitaorg lepak2 jap... mlmnya tido awal, sbb esok keje.... aaaarrrrggghhhhh.... malasnya...



0 comments: