Sunday, May 02, 2010

kamu sangat cantik! sungguh! aku terpesona...

hr ni start keje blk...
semalam aku btl2 cuti sungguh2...
maklumla, labour day kan...
hahaha... alasan!
masuk keje pagi ni amat boring, bekalan elektrik terputus!
haishhhhh....
so, dgn senang hati g jalan2 keliling kwsan sekitar...
t'jumpa la si cantik molek yg dh lama aku kempunan nk angkut bwk blk rumah...
susah btl nk umpan dia... x pernah sesapa lg berjaya tawan hati dia...
si dia sgt pantas memecut jika ada sesape yg cuba menghampiri..
geram btl!
last2 terpikir nk ambik umpan kat lab... mana tau ada rezeki dpt peluk dia!
hmmm... sekadar tgk dr jauh je lah dia makan... 
dekat sikit, trus lari... terpaksa zoom utk snap...

 mcm Alfie kan??? mata mcm pakai celak!

gerammmmmmm! sape la yg buang kat sini... liar!

*p/s: bekalan elektrik sudah 'bersambung' kembali...
...

12 comments:

sI tEDI said...

kucing jalanan ke tu??

wah!! cantik wey!

tangkapkan untuk aku!!

siapa yg buang ni atau dia tersesat?

pae's faezah said...

comei nyer..
bulu p0n bersih jerk..
cm sesat jerk dier nir huhu

catz_lover said...

comel...
bagi dia mkn selalu
insya allah dia akan pcayakan awak..
so masa tue leh la tangkap dia...
tp kena sabar..biar dia pcayakan awk dulu...
dulu sya wat mcm tue la...berjaya
hope berjaya...

en. AMD said...

rasanya mmg kucing terbiar...
sbb dh lama ada kat kwsan skolah ni...
liar sgt... ramai yg nk tangkap, skali pon x pernah berjaya...
maknanya dia mmg liar... x pernah dibelai la tu, itu sbb dia takut dgn org...
geram btl tgk dia...

nur zatil akmar... said...

bagi ikan rebus,,hehe comeynyaaa!!
adoi,,ekornye kembang2~

Juz Call Me Sharz said...

wahh!!!!
mmg comel..lame2 mesti die cair punye klu dpt kasih syg dr en.AMD... :D

keen said...

ha..kucing secomel ini tak ada orang punya???...

rajin2 ler bagi dia mkn...mesti berjaya dapatkannya nanti..atau akak yg pegi tangkap..heh3..

umi_e said...

Salam... memang cantik! umie pun geram tengok dia

* setuju dengan cats_lover, beri dia makan nanti dia akan yakin yang kita bukan nak aniaya dia...

** ada rupa Envy tapi Envy berbulu pendek ;)

umi_e said...

Kak e nak tambah lagi...

* kalau beri makan, cuba beri makan dekat dengan bilik pejabat dan letak dalam bekas makanan serta air... nanti dia akan selalu ke situ dan pelahan-lahan dekati dia masa dia sedang makan...

** pernah lakukan begitu **

en. AMD said...

skrg sy cuma bg kibbles je... lps tu kena g jauh skit, baru dia datang.. bila dekat je, terus dia buka gerak...
lps ni sy cuba sediakan bekas lak...
dia mmg sweet, x perasan plk jantan ke betina... TQ all for tips...

OnE HeArT..OnE LoVE.. said...

ya Tuhan...sape yg buang ni.
comel sgt. tangkap tangkap tangkap.hehe

meowwmania said...

comel nyew...

bersih lak tu mcm kucing bertuan aje

salam ziarah :)