Sunday, January 03, 2010

Kau Sayangku VS Dari Mata Arisa

 "Jika rindu itu berbunga cinta,
air mata itu pula adalah embun di kelopaknya..." 

Hwaaaaaaa..... skrg ni dok tgh layan baca novel Kau Sayangku tulisan Bikash Nur Idris... actually, novel ni dh lama kuar n dah lama aku cari slps terkena penangan drama Dari Mata Arisa... drama Dari Mata Arisa adlh adaptasi dari novel nih, dilakonkan oleh Ayu Raudhah, Syed Aiman n Ashraff Muslim... mmg besh drama ni, dh dua kali main kat RTM... untuk ulangan tayangan kali yg kedua baru aku sempat ikut betul2... w'pon drama n novel ni dh lama kluar, aku tetap nk bercerita kat sini jugak... novelnya pon dh beberapa kali cetakan dh pon... maknanya laku la tu, selagi ada permintaan, selagi tu ada cetakan.. hahaha... baru2 ni baru aku sempat beli, sebelum ni, 2 3 4 bln yg lalu, aku cari merata kedai, semua x de... seb baik dpt sambaq jugak kali ni...  ni pon baru baca separuh n setiap kali baca, mesti teringt scene2 dlm drama, sampai boleh terbayang Ayu Raudhah, Syed Aiman n Ashraff Muslim dok bercakap... mmg layan lah novel ni... ke'besh'an novel dan drama ni adalah seiring... pendek kata, klu dlm masakan tu, sedap kaw2 arr, cukup rasa... manis melecaih, pahit berdengung, tawar hebeaq, n masin ?????... masin pa ek? aku lupa la... hahahahahhaha


Kau Sayangku, karya Bikash Nur Idris


Ayu Raudhah sebagai Arisa n Ayana


Dari Mata Arisa

sesape yg x pernah tgk drama Dari Mata Arisa ni, cepat2 lah dptkn novel Kau Sayangku di pasaran... cewahhh, promosi la plk... hahahahha... sesungguhnya, anda tidak akan rugi membacanya... aku pon, lps ni nk dptkn dua lagi karya Bikash, satu yg baru n satu yg lama, Sambutlah Cintaku & Cinta Datang lagi.. hahahahah... jiwangnya aku ni kan, laki layan novel... bior lerrr... janji aku feel... hahahaha....

*Update : dh tau dah... kalau masin, sebut masin piang... (^_^)

3 comments:

Qisha said...

lelaki layan novel ye..sangat jiwang..saya tak pernah tengok cerita ni..tak minat baca novel plak tu..so any suggestion amdie?

en. AMD said...

owh.. x minat ek..
masa zaman uni dlu, AMD mmg hantu novel, siap balut dgn plastik lagi novel2 tuh.. syg namanya..
tp, bila dh zaman keje, trus tinggalkn...
skrg dh naik gila blk sbb jumpa novel yg dicari2...
Qisha cuba2 la baca, mana tau, kot2 feel tu dtg kemudian...
hehehhe...

Mur Nie Zulkifli said...

Ad jual lg x novel nie??