Tuesday, January 05, 2010

merengek...

semalam lps blk keje, trus g kedai pets beli blackwood... mknan ank bulus dh habes... sebulan untuk 8.5kg blackwood untuk 5 ekor... itupon diselang selikn seminggu sekali dgn ayam rebus... sakan, sakan anak anak aku ni... tp kali ni aku beli pek 3.63kg je dgn hrga rm62 sbb pek 7.5kg x de... biasanya pek 7.5kg kat kedai tu dpt rm135... mlmnya masa bg mkn anak2 bulus, abg aku bgtau Bubu dh gatal nk mating... asyik bunyi merengek je... sblm ni aku prnh cuba masukkan Ako duduk sekali dgn Bubu sbb nk bg diaorg berkawan, tp Bubu jual mahal, asyik nk gaduh je... bila lepaskn bdk2 2 ekor ni kat luar pun, si Ako slalu sgt usik Bubu... tp mlm semalam aku tgk Bubu lain mcm sgt, resah mengelupur semacam je.. bunyi pon pelik... so aku cuba la mskkan Ako sekali dgn Bubu... Pergh, sah! Bubu mmg tgh naik gatal.. digodanya Ako sana sini, siap posing melentang la, menonggeng la, mcm2.. tu nk tarik perhatian Ako la tu... x pernah2 aku tgk Bubu mcm tu skali... baru 8 bln 3 hari yang oiii... Ako plk baru 6 bln 3 minggu dan satu hari.. x kan dh gatal nk mating dh kot.. hehehehe.... si Ako plk pelik.. kali ni x plk dia nk mengusik Bubu.. dia maen2 mcm tu je... mlm tu saje je aku biarkn diaorg berdua... nk tgk apa akn jadi... pg nya aku tgk, dua2 OK je... baik je., seb baik x gaduh.. biarlah diaorg berdua kat situ.. hehehe.. lagi pon aku sendiri x aspect pon nk timang cucu.. rasanya diaorg still muda la, blm matang lg kot... sabar dulu ye sayang... nnti2 ek.. berkawan dulu ye... hehehehe....   (^_^)

5 comments:

Qisha said...

amdie..qisha 9kg tahan 1 bulan je tuk 6 ekor kucin..

Misz Pinkie Winkie said...

hehheh..
bubu dah gatal.
daisy dulu 5 bulan dah gatai.
sib baek cepat kawal.

en. AMD said...

Qisha - tu arr kn, bnyk berhabes utk anak2 bulus ni.. sayang punya pasal, x kisah lah.. InsyaAllah, rezeki utk kta ada, rezeki utk anak2 bulus pon ada...

Lin - awainya Daisy.. hehehe... klu Lin nak tau , mak amd sampai x leh tido mlm2 sbb si Bubu bising sgt... kesian mak... kena pasang dinding kebal lak lps ni... hahahha

My A,B,C,D...... said...

makan Bw jugak ek....

en. AMD said...

yeap... bg diaorg mkn blackwood...
sblm ni bg IAMS, tp sini stok IAMS slalu problem... itu sbb tukar... nasib baek diaorg OK...