Sunday, August 29, 2010

a day trip to KL...

OMG... cuti sakan aku ye... hahaha
sedangkan pergi KL blk hari 1 hari je... tp cuti blog berhari2... haha
penangan trn KL last Tuesday tu qupenyaaa... lotih gilos...
pergi sana mmg seperti yg dirancang...
pagi Selasa tu bertolak ke sana dlm pkl 11 pagi...
sampai dlm pkl 3 lebih2 mcm tu la...

lalu plk kwsn aku tinggal dulu... aiyoooo, byk betul perubahan...
rindu sgttt suasana kat situ...
then terus ke IKEA sbb member aku nk shoping brg sana...
aku x beli apa2 pon sbb mmg bertujuan nk teman dia semata...

selesai shoping, jln2 area IKANO je... 
yang pasti tentulah singgah petshop nya... haha
sesi cuci2 mata...

sweet American Curl... sgt2 comel...

si bengal yg gumuk... huhu

favourite aku, tentulah ASH... sgt2 geram...
muka x nampak, biasalah curik2 snap pic kat tempat2 mcm ni, takut... hehe

'celapak' je diaorg bila staf situ msk... manja betul... 
diam2 je bila org tu belek2 telinga diaorg...

diaorg punya mainecoon sudah terjual... x dpt nk nengok...
cuma dpt nengok tag harga semua je yg ada... 
so agak2 lh sendirik ye harga anak2 bulus kat sini...
hanjeng2 kat situ pon sgt2 gebus...

aku sempat survey, brg2 yg aku carik x de pon.. hmmm...
harga IAMS x tahu plk berapa, mls nk tnya... hahaha

kemudian patah blk ke IKEA sbb teringin nk berbuka mkn meatball...
masa ddk 2 thn kat Damansara dulu langsung x teringin nk makan sana w'pon slalu lepak2 area the Curve tuh...
ntah kenapa kali ni teringin plk nk cuba...

nah ko... 10 ketul terus ordernya... tamak btl...
last2 muak jugak akhirnya... hahaha...

ops! 10x aku pikir nk taruk pic nih... OMG gumuknya...
dah sama naek dgn Mocha... haishhh....

 kawan aku makan ayam sbb dia berpantang makan daging...

selesai berbuka, jln2 jap area The Curve tgk perubahan kat sana..
byk decoration utk persiapan hari raya...
ada la bergambar sket2... hehe...

around 8.45 terus gerak KLIA...
adik kawan aku naik flight ke Jerman jam 2 pagi
jadi perlu ada di sana dlm pkl 10 - 11 mlm...
sampai sana lepak2 jap sambil adik dia check in...

lengang je KLIA time2 mcm ni...

selesai semua, sesi bersalam2an...
nampak adik kawan aku cool je nk tinggalkn Malaysia...
dlm hati siapa tahu kan... si abang sudah bersedih2... huhu

dlm 12.30 kami gerak blk ke utara...
singgah sebentar di Restoran Jejambat kat Sg buloh...
bersahur siap2 dgn KFC aja

teringin nk mkn yg shrimp itu, akhirnya tidak habes jugak...
muak meatball td masih belum hilang agaknya...
x heran la gumuk semacam je kan... makan apa2 ntah... hahaha... 

sambung perjalanan... punya la qenggah nyanyi kuat2 supaya x ngantuk...
tp x terdaya, mengantuk jugak akhirnya... haha
berhenti tertidur sebentar di Sg Perak... hampir dua jam di situ...
jam 7 baru sampai A.Star... sampai rumah kwn aku, mandi2 siap2...
tidak terus blk ke rumah aku... tp langsung trus g keje...
dh bawak siap2 baju spare utk keje...
lewat 1 jam, naseb baek dh bgtau bos... huhu..
habes keje, blk rumah, terus tersadai x sedor diri... huhu

sekian punca2 blog cuti panjang...
keletihan yg melampau menyebabkan x mampu menjengah ke sini...
cuma sesekali blogwalking citer kawan2 yg dh byk aku ketinggalan...
huhu... ~(-__-)"

3 comments:

Sharz said...

pegi pet shop kat ikano xpernah lak nmpk bengal...

ade satu je kan petshop kat situ??

=)

meowwmania said...

comey kucin2 tu kan tp sian la tgk dia kene kurung kat petshop :( harap dorang jaga leklok ekk

wahh sonoknya jenjalan, time jenjalan lar nak mencekik ape pon kan hehe...

bylindakitchen said...

amdie sangat comel.
sama macam mocha.
badan lin pon sudah comel skarang.
kita semua comella senang citer.
cam kanak-kanak ribena tue ;)
hehhehhe